lördag 15 augusti 2009

Polar CS 400

Eftersom jag normalt sett mer eller mindre lägger av med cykling så här års, blir fet och någon gång efter julbordet kommer igång igen, så sökte jag inspiration för att fortsätta hålla igång. Har cyklat ner mig från ca 95 kg i januari till ca 85 kg nu. Samma visa varje år, samma förbaskade jo-jo liv varje år. Jo! jag kanske kör lite lätt i september också men sedan har det varit god mat och villa som gällt i 3-4 månader. I ett desperat försök att hitta ny motivation och nya infallsvinklar köpte jag mig en Polar CS 4oo. En ny värld skymtar bakom dörren men frågan är om jag får upp den. Efter att ha ägnat en hel dag åt installation och förstå sig på 1000 funktioner som kan kombineras på 1000 sätt börjar jag förstå logiken. Cadd, puls, fart, höjd, temperatur, vikt, distans, snitt, ålder, vikt, syreupptagningsförmåga, ir-port, dataprogram, träningsprogram, intervall osv. allt detta och mycket mer med en manual på över 50 sidor och jag som hatar manualer. Någon som erövrat kunskapen och lätt och ledigt rör sig i polar CS 400s värld?

1 kommentar:

Nypan sa...

Har själv kört med pulsmätare i år, utan att riktigt veta varför :-)
Men det är lite roligt att efter en runda kolla av rena fakta, och dessutom är den till bra hjälp när man vill ligga på en viss nivå.
Om du kör trainerpass på vintern, blir den ett riktigt bra verktyg för intervallpassen.
/N