lördag 3 oktober 2009

Så här långt har det varit bra

Det känns som det är dags att att avrunda säsongens 2009. Det kan säkert bli en och annan fin hösttur framöver. Det har varit ett fantastiskt fint och roligt cykelår. På försäsongen hade jag som främsta mål att ta mig upp till en fin form inför sverigetempot. Nu havererade sverigetempot efter 50 mil i Arvidsjaur men det var en suverän motivator. Rent styrkemässigt har jag nog aldrig varit i bättre form än 2009. Nu när det är det är dags att ställa i ordning träningsstudion i källaren så summerar jag ihop 830 mil, vilket är rekord. 8.25 på Vättern är också rekord. Nästan 40 snitt på milen vid årets klubbmästerskap också rekord. Inga vurpor vilket visserligen inte är rekord men väldigt skönt.

Träningsstudion (Visst är det tråkigt)

Förr om åren har jag lagt av så här års för att ägna mig åt att äta och spela schack. Jag har då oftast återhämtat mig lagom till jul. 10 kg tyngre och motiverad till nya krafttag. Mitt mål nu är att behålla min matchvikt på ca 86 kg för att till nästa säsong nå en idealvikt på 81-82 kg. Jag måste alltså fortsätta träningen under hösten. Planen är tre pass i träningstudion per vecka om ca en och tjugo var gång (AT-träning). Ett simpass om en timma och ett löppass. Löpningen brukar alltid resultera i någon skada. I vintras åkte jag på hälseneinflammation femte gången jag sprang. Sedan gäller det att ta vara på fina höstdagar och köra lite distanspass ute.

2 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

Du är en riktig krutgubbe ! ;)

Jag är imponerad av både mil och medelhastigheter. Det verkar som en annan kan ha många snabba och roliga år framför sig.

-Skogling 40

Mikael Carlsson sa...

Jo men visst har du många fina cykelår framför dig Skogling. Cykling är en mjuk sport så länge man sitter kvar på sadeln.