lördag 12 december 2009

Tunna stället på!

I dag var det dags för tunna stället. HCK ordnade inomhusträning på Friidrottens hus. Det är en 200 meters bana med doserade kurvor som klubben hyr från klockan 8.00 till 10.00. Lite tidigt kanske för att rycka igång en lördagsmorgon så här mitt i vintern. Men, det var himla roligt. Vi var 15 goa gubbar som körde på löparbanorna. Banorna har en speciell beläggning blev jag varse. Det går ungefär lika tungt som att köra med punka. Jag bestämde mig för att köra fyra intervall om en mil på min mjölksyratröskel med fem minuters vila mellan varje. Det var väldigt lätt att ligga och bevaka tröskeln. Pulsen blev jämn och fin och det kändes därför mycket bra. Sedan var det en del snack om hur vi skulle köra och vilka regler som gällde. Var det bana 2 eller 3 som var den snabbaste. Ola som är motor för arrangemanget fick naturligtvis bestämma.

Inga kommentarer: