söndag 28 mars 2010

På rull med HCK

Vi var ett skapligt gäng som samlades vid klubblokalen vid 10 idag. Kanske var vi 30 man som stod där i snålblåsten och försökte göra en gruppindelning. Det har varit mycket snack om skärmar på senaste tiden. Ska man få vara med om man kör utan skärmar? Nej säger några och ja andra. Och så en massa argument för det ena eller andra. Jag kör utan skärmar och har alltid gjort det. Utom på jobbcykeln va klart. Tillslut var vi 8 gubbar som stack iväg med snabbgruppen 29+. Två med skärmar sex utan. I bra fart under ledning av Rasmus klämde vi bortåt tio mil på fina vägar. Trots att det var blöt asfalt så var det inga problem med sprut från framförvarande cyklist.

Det börjar också bli dags för storservice av cyklarna. I går gjorde jag i ordning min biltemahoj Yosmite. Den har klarat vintern bra. Jag blir allt mer övertygad om att jobbcyklarna ska vara så billiga som möjligt. Har införskaffat en kedjebrytare som kostade nästan lika mycke som Yosmiten. Pedros kedjebrydare var ett helt underbart verktyg att jobba med. Nu står de andra hojarna på tur.

2 kommentarer:

Nypan sa...

Skönt med finräser premiär kan jag tänka.
I Stockholm är det lite på gränsen till 23 mm däck, men det funkar nog redan till påskveckan.

Mikael Carlsson sa...

Ja var går gränsen för 23 mm och finräser egentligen? För min del räcker det med barmark. Men jag är nog lite på G att skaffa mig en variant "cykelcross" med skärmar, mest för att det verkar vara inne just nu.