torsdag 8 april 2010

Fullt ös ute!


Min Polar CS 400 har varit på verkstaden. Den har funkat kanon från mitten av augusti fram tills för 14 dagar sedan. Då fick den spatt. Åkte ner till Marcus på cykelcity, han kikade på den och förstod sedan att det var något allvarligt. Efter en tur till datadoktorn i Stockholm kom den tillbaka med ny elektronik. Var tvungen att ta en tur på direkten och i ren inspiration körde jag årsbästa på Olofstorparn. En ganska kuperad bana på 32 km.
Idén med pulsmätaren är nog att träna effektivt. Jag är inte säker på att jag kan utnyttja alla finesser på bästa sätt. Men den har varit en väldigt bra träningskompis under vintern. Mitt syfte med polaren var att försöka bibehålla motivationen för regelbunden och ibland hård träning. Mest för att för en gångs skull konservera formen och inte sticka iväg i vikt. Jag kan nu rapportera att detta har lyckats över förväntan.

1 kommentar:

Nypan sa...

Grattis till årsbästa!
Man har nog mer nytta och glädje av pulsklockor än man först inser. Lite kul att hålla koll på sina värden, och för mig har det varit oerhört bra under vinterns trainerpass.

/N