fredag 13 maj 2011

Öppna spjäll !




Kände att jag var tvungen att spänna bågen i går. HCK ordnar Tempotest en gång per månad och jag ville gärna ha ett hårt intervall. Det är en flack bana på 5 km x 2. Gabor är motor för arrangemanget. Det var hög klass och bra ordning. Gedigen tempostart med en kille som höll i sadeln, pipklocka och tidtagning. Fick faktiskt lite tävlingsvibbar men hade inte värmt upp riktigt och tyckte nog att de första 3-4 kilometrarna gick åt till att hitta rätt balans mellan puls och mjölksyra. Sedan var jag igång och loppet kändes helt ok. Jag fick iofs 26 sekunder sämre tid än på KM 2009. Då var jag nöjd med blodsmak igår nöjd utan dylik bismak. Några av åkarna imponerade stort. Maria H, veterantjej slog mig rejält. Och Thomas W en äldre veteran körde helt fantastiskt fort speciellt med tanke på en relativt upprätt sittställning. Helt grymt bra kört av båda. Det var ca 20 personer som ville känna på formen denna soliga kväll. Värdet av att vara med i en stor cykelklubb med många strängar på sin lyra blir uppenbart. En av klubbens hovfotograf Kjelle "sub 8" Bengtsson levererade bilder som jag i vanlig ordning snott till mig.

1 kommentar:

Nypan sa...

Härligt!
Bor man i Stockholm kan man köra tempo nästan varje vecka som arrangeras av SMACK. Tidtagning och eftersnack med kaffe och bulle. Jättekul, avspänt och ett kul sätt att testa sig själv på.
En del dyker upp på MTB cyklar.
/N