lördag 9 maj 2009

Dags att komma igång igen



Det är hårda tider för cyklister. Cykelinfluensan har dragit fram över landet. Det är en lurig förkylning som sätter in precis när formen börjar komma. Själv drabbades jag hårt. Var sängliggande förra helgen, var faktiskt på väg att dö enligt min fru. Hosta, feber och illamående. Det började på tisdagen för 12 dagar sedan, klarade de sista dagarna på jobbet med magnecyl sedan sängläge. Började känna mig kry i början av veckan men dras allt jämt med en elak hosta. Flera av mina cykelbekanta har sprungit på samma förkylning, långdragen hosta som saboterar alla träningsupplägg. Sub 8 på Vättern var sedan tidigare ett ambitiöst mål, i överkant på min förmåga även om alla förutsättningar skulle vara perfekta. Jag bör nog se Vättern som ett inspirerande träningspass för att komma i någorlunda god form till Sverigetempot nu. Hur som helst är det dags att lite försiktigt komma ut och rulla på vägarna igen.

2 kommentarer:

Nypan sa...

Förkylningar är ett elände som förstör möjligheter till cykling och dessutom gör att ett gott vin inte smakar något alls.
Krya på dig så du kommer igång med milen till sverigetempot mm

/Nypan

Patrik Skolling Möller sa...

I Mexico kallar dom det svininfluensan. Cykelinfluensan kallar vi det. ;)

Hoppas du kommer igång snart igen...

-Skogling